Funktionshyr med funktionsgaranti
-Flexibelt, tryggt & hållbart
Hyra eller köpa
När du funktionshyr kontorsmöbler av oss behövs vanligtvis ingen säkerhet utan produkterna du hyr står för den säkerhet som du annars måste lämna vid t.ex. ett banklån. Många väljer att binda hyresavtalet på samma längd som hyreskontraktet på lokalen, det ger nyttjaren en frihet den dag man ska flytta att då välja om man vill ta med kontorsmöblerna eller lämna tillbaka dem och välja nya möbler till den nya adressen.
När hyresperioden är slut
Efter hyresperiodens slut väljer ni om ni vill lämna tillbaka det ni hyrt eller om ni önskar förlänga avtalet enligt nedan principer;
-Ni behåller samma möbler och förlänger avtalet.
-Ni byter ut hela möbelparken mot nya möbler och behåller samma månadskostnad i en ny
avtalsperiod.
-Ni returnerar samtliga möbler och kan fritt välja ny lokal samt nya möbler efter rådande
behov.
Vi hanterar möblerna
När ni inte längre behöver möblerna slipper ni lägga tid på att försöka sälja dem vidare, något som ofta är svårt på en marknad med lågt andrahandsvärde. Möbler kräver både utrymme, planering och transporter. Med vårt hyresavtal slipper ni det ansvaret. Vi sköter hela processen, alltid med ett tydligt miljöfokus!
Låt oss guida dig!
SwefurnChange möjliggör kontorsdrömmar och vi hjälper dig genom hela processen. Från vision till ett färdigt, inspirerande och funktionellt kontor.

Design och konsultation
Vårt team av erfarna
inredningsarkitekter arbetar tillsammans med er för att skapa ett kontor som inte bara är funktionellt utan även avspeglar företagets kultur, varumärke och unika behov.

Utbud & återbruk av möbler
Undvik kapitalbindning i möbler
genom att välja vår flexibla hyrmodell. Med SwefurnChange har ni möjlighet att kostnadsfritt byta ut delar av ert möblemang varje år, för att på så vis alltid hålla er arbetsmiljö modern, uppdaterad och dynamisk.

Funktionell hyra & flexibilitet
SwefurnChange erbjuder ett brett utbud av möbler. Både nya, specialanpassade möbler samt återbrukade alternativ för att stödja era miljö- och hållbarhetsmål. Möblerna är noggrant utvalda för att matcha höga kvalitetsstandarder och estetiska preferenser.

Löpande underhåll & service
Vår service omfattar
månadsvisa genomgångar av era möbler, kostnadsfria
reparationer och möjligheten att tvätta möblerna för att
säkerställa en ren och fräsch arbetsmiljö, på ständig basis.

Med ett hyresavtal är det enklare att planera likviditeten då du i förväg känner till din månadsavgift för hela perioden. Hyreskostnaden är avdragsgill, avgiften får alltså skattemässigt dras som en kostnad och kan bokföras som en driftkostnad. Möblerna behöver ej heller tas upp i bolagets balansräkning då det inte är brukaren som står som
ägare till dem.
Det är ganska vanligt att bolagsstrukturer och verksamheter förändras med tiden, vilket kan resultera i att det såväl börjar som slutar medarbetare. Således förändras ert behov av kontorsplatser över tid. Ni anpassar därför enkelt ert möblemang utifrån hur situationen ser ut för tillfället. Då är det smidigt att kunna hyra möbler på samma sätt som ni hyr lokalen ni sitter i. Med detta upplägg slipper du binda företagets likviditet i kontorsmöbler och kan i stället använda likviditeten där det bättre gynnar bolagets utveckling.