Funktionshyr med funktionsgaranti

-Flexibelt, tryggt & hållbart

Hyra eller köpa

När du funktionshyr kontorsmöbler av oss behövs vanligtvis ingen säkerhet utan produkterna du hyr står för den säkerhet som du annars måste lämna vid t.ex. ett banklån. Många väljer att binda hyresavtalet på samma längd som hyreskontraktet på lokalen, det ger nyttjaren en frihet den dag man ska flytta att då välja om man vill ta med kontorsmöblerna eller lämna tillbaka dem och välja nya möbler till den nya adressen.

När hyresperioden är slut

Efter hyresperiodens slut väljer ni om ni vill lämna tillbaka det ni hyrt eller om ni önskar förlänga avtalet enligt nedan principer;

-Ni behåller samma möbler och förlänger avtalet.

-Ni byter ut hela möbelparken mot nya möbler och behåller samma månadskostnad i en ny
avtalsperiod.

-Ni returnerar samtliga möbler och kan fritt välja ny lokal samt nya möbler efter rådande
behov.

Vi hanterar möblerna

När ni inte längre behöver möblerna slipper ni lägga tid på att försöka sälja dem vidare, något som ofta är svårt på en marknad med lågt andrahandsvärde. Möbler kräver både utrymme, planering och transporter. Med vårt hyresavtal slipper ni det ansvaret. Vi sköter hela processen, alltid med ett tydligt miljöfokus!

Låt oss guida dig!

SwefurnChange möjliggör kontorsdrömmar och vi hjälper dig genom hela processen. Från vision till ett färdigt, inspirerande och funktionellt kontor.

Design och konsultation

Design och konsultation

Utbud & återbruk ikon

Utbud & återbruk av möbler

Funktionell hyra

Funktionell hyra & flexibilitet

service

Löpande underhåll & service

Med ett hyresavtal är det enklare att planera likviditeten då du i förväg känner till din månadsavgift för hela perioden. Hyreskostnaden är avdragsgill, avgiften får alltså skattemässigt dras som en kostnad och kan bokföras som en driftkostnad. Möblerna behöver ej heller tas upp i bolagets balansräkning då det inte är brukaren som står som
ägare till dem.

Det är ganska vanligt att bolagsstrukturer och verksamheter förändras med tiden, vilket kan resultera i att det såväl börjar som slutar medarbetare. Således förändras ert behov av kontorsplatser över tid. Ni anpassar därför enkelt ert möblemang utifrån hur situationen ser ut för tillfället. Då är det smidigt att kunna hyra möbler på samma sätt som ni hyr lokalen ni sitter i. Med detta upplägg slipper du binda företagets likviditet i kontorsmöbler och kan i stället använda likviditeten där det bättre gynnar bolagets utveckling.

Aktivera JavaScript i din webbläsare för att fylla i formuläret.
Namn
Jag har tagit del av Swefurn integritetspolicy.

Swefurn är en inredningspartner & totalleverantör grundad 2011 i Stockholm, specialiserad på att skapa funktionella, estetiska och hållbara arbetsmiljöer för företag.

Instgram
Instgram
Facebook

Org nr. 556677-3676

08-410 572 00

info@swefurn.se

Sveavägen 166,
113 46 Stockholm